از بامداد فردا تا پایان لیگ ملت‌ها پیمان اکبری تیم ملی والیبال را هدایت می‌کند. رئیس فدراسیون وعده انتخاب یک سرمربی درجه یک را داده است.

تیم ملی والیبال ایران

همشهری آنلاین- عمر حضور موتا پائز روی نیمکت‌ تیم ملی والیبال ایران فقط 7هفته بود. پائز عصر امروز در حالی از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد که ضعیف‌ترین نتایج را با این تیم داشت. تیم ملی در لیگ 2024، 7بازی انجام داده است؛ بدون برد، با 21ست باخته و 7ست برده.

فدراسیون میلاد تقوی برای برکناری این مربی فرانسوی-برزیلی چند دلیل آورده؛ نتایج ضعیف، نداشتین مدیریت مناسب، استفاده نکردن درست و بجا از بازیکنان، آسیب به برند والیبال ایران و... اما این برکناری بیش از هرچیز اعتراف خود فدراسیون به انتخاب اشتباه سرمربی تیم ملی بود. از مهر تا اسفند 1402، فدراسیون وقت صرف کرد تا به قول متصدیانش بهترین مربی را انتخاب کند. هرچند باید قبول کرد عواملی خارج از اراده فدراسیون در انتخاب تاثیرگذار بود اما انتخاب آخر، مربی نبود که مورد تایید افکار عمومی و به خصوص کارشناسان والیبال باشد. فدراسیون در توجیه نقدهای موجود، تاکید کرده بود این مربی جوان می‌تواند با تیم ملی نتیجه بگیرد و باید به او فرصت داد. وحید مرادی، سرپرست موقت فدراسیون که به شخصه پائز را به والیبال ایران و فدراسیون تقوی تحمیل کرد، پائز را با اوسمار پرسپولیس مقایسه کرده بود. اما اوسمار مربی باشگاهی بود و پائز سرمربی تیم ملی، تیمی که قرار بود سهیمه بازی‌های المپیک را بگیرد و حالا ممنون قوانینی است که این فصل هیچ‌تیمی را از لیگ ملت‌ها حذف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش رئیس فدراسیون به اخراج سرمربی تیم ملی | منتظر باشید تا... - همشهری آنلاین (hamshahrionline.ir)

پائز مربی بزرگی نبود و این حرفی است که کارشناسان بارها به آن اشاره کرده بودند که اگر بود، در کارنامه‌اش نشانه‌ای دیده می‌شد یا همین فدراسیون والیبال ایران حداقل قراردادی یک‌ساله با او می‌بست. پائز چه ایران به المپیک صعود می‌کرد و چه مثل امروز ناکام بزرگ لیگ ملت‌ها بود، از شهریور امسال راهش با والیبال ایران جدا می‌شد، چرا که او تیم باشگاهی‌اش را مشخص کرده و قراردادش را هم بسته بود.

پائز، صبح امروز بعد از آخرین شکست تیم ملی که مقابل بلغارستان افتاد، آخرین لگد را به تابوت خودش زد. تیم در حالی که می‌توانست برنده این دیدار باشد، در ست پنجم نتیجه را از دست داد. بیشتری‌ها مقصر اصلی این باخت را سرمربی تیم می‌دانستند، کسی که باید در لحظه‌های حساس، ناجی باشد و راهگشا اما او که گره‌ای از کار تیم باز نکرد، نه تنها این شکست را گردن نگرفت که به بازیکنان تاخت و آنها را مقصر اصلی شکست معرفی کرد. درست است تیم ملی ایران بازیکنان بزرگی که قبلا داشته از دست داده است و جوانان هم به موقع به تیم اضافه نشده‌اند اما همان‌هایی که در تیم هستند، نام‌های کوچکی نیستند و در لیگ‌های بزرگ بازی می‌کنند. مهم این است که آیا سرمربی تیم ملی توانست از آنها درست بازی بگیرد و به قول فدراسیون از داشته‌هایش به درستی استفاده کند؟ همین کافی که در تیم پائز در کنار 7دریافت‌کننده قدرتی، فقط 2پاسور حضور دارد که یکی از آنها هم مصدوم است.

تیم ملی از عصر امروز به پیمان اکبری، دستیار ایرانی پائز سپرده شد و در 5بازی بعدی او روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. اکبری پیش از این قرار بود سرمربی تیم ملی باشد، پس از لیگ‌ملت‌های سال پیش و قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو. او نتوانست جانشین بهروز عطایی باشد اما امروز به عنوان جایگزین پائز، تیم را هدایت می‌کند.

حضور اکبری در تیم ملی هم موقت است چرا که عصر امروز بعد از اخراج پائز، تقوی رئیس فدراسیون مدعی شد که یک مربی درجه یک خارجی برای تیم استخدام می‌کند. باید دید این وعده عملی می‌شود یا نه.

کد خبر 857888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی۶۸ IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    ماشالله مدیریت .بقول بعضی دوستان همینکه امنیت داریم خوبه بقیه مسایل مهم نیس
  • آرین IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    میلاد عبادی پور را ازتیم بندازید بیرون تیم نتیجه می گیره تمام
  • حمید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    میلاد عبادی پور تیم را نابود کرد
  • محمدی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    نوش دارو بعد مرگ سهراب
  • نا شناس US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    یکی از مزایا مربی خارجی در این است.که تمام ناکامی‌ها رو به گردن می‌اندازند.وچون آنها بعد از ترک ایران دیگر پیگیر این مطالب کذب نبستند.بزرگترین حسن رو دارند.حالا بیا و ببین که مااز روز اول گفتیم.این کارنامه ندارن.این از خارج فدراسیون انتخاب شده.ووووواگر جای وزیر ورزش بودم کسانیکه بعد باخت تیم رجز خوانی میکردند تا آخر عمر اخرجشون۸میکردم.البته اینو در گوشی میگم.اگه به جای وصل نباشند.